Selasa, 17 Ogos 2010

PRAKATA


     Assalamualaikum dan salam satu Malaysia kepada para pengunjung dihormati.Setinggi-tinggi kesyukuran saya ucapkan keatas yang maha esa kerana diberi kekuatan untuk menghasikan blog ini,diucapkan terima kasih juga kepada pihak yang banyak membantu saya dalam menghasilkan blog ini.Pelbagai cabaran dan rintangan yang saya lalui dalam menghasilkan blog ini. Atas saranan pensyarah saya yang meminta agar membina satu blog,di sini saya akan mengetengahkan tentang pengurusan mesyuarat di dalam blog saya.Tujuan saya memilih topik ini kerana saya melihat pelbagai maklumat yang dapat dibincangkan dan pelbagai kebaikan yang dapat dijadikan panduan kepada kita semua tentang pengurusan mesyuarat ini.Saya berharap agar segala maklumat yang saya sampaikan memberi impak yang baik kepada kita semua.
   
     Pengenalan terhadap pengurusan mesyuarat iaitu mesyuarat merupakan salah satu elemen penting dalam sesebuah organisasi seperti kelab,persatuan,syarikat dan sebagainya.Setiap individu perlu mengadakan perbincangan dalam bentuk mesyuarat untuk mencapai kata sepakat dalam menyelesaikan beberapa perkara,contohnya sesebuah syarikat yang ingin mencari sumber idea di dalam perniagaannya,mereka perlulah mengadakan mesyuarat bagi memperolehi sumber idea baru dan mendapat persetujuan dari semua pihak.Idea-idea yang bernas dapat digabungkan bagi mementapkan lagi sesebuah organisasi.Oleh itu,pengetahuan tentang pengurusan mesyuarat perlu diketahui oleh setiap individu agar sesuatu mesyuarat yang telah dirangka berjalan dengan lancar.

     Sekiranya terdapat salah dan silap di atas penulisan saya ini,diharap para pembaca dapat memberi komen dan pendapat agar saya dapat memperbetul setiap kelemahan saya di atas penulisan ini.Setiap manusia mempunyai kelemahan dan kelebihan masing-masing,oleh itu saya amat berbesar hati sekiranya para pembaca dapat memberikan pandangan yang sewajarnya di atas penulisan saya ini.


Wassalam.


Abdul Muhaimin Bin Ahmad

Tiada ulasan:

Catat Ulasan